Ostrzeżenie! Modyfikacja licznika przebiegu pojazdu w celach oszustwa jest niezgodna z prawem! Sprawdź lokalne przepisy przed przystąpieniem do działania. Upewnij się, że skontaktowałeś się z lokalnymi organami ścigania i rządem w celu uzyskania dodatkowych kroków, licencji, formularzy itp. wymaganych do legalnego zakończenia tej procedury.
Niniejszy przewodnik jest przeznaczony dla osób, które wymieniły różne cyfrowe zestawy wskaźników i chcą dopasować swój licznik przebiegu do rzeczywistego przebiegu swojego pojazdu. Skupię się na zestawie V5/6 z solidną płytką PCB. Nie miałem do czynienia z zestawem V4 z miękkim tyłem, więc nie mogę komentować różnic. Nowsze zestawy z GD powinny być takie same jak V5/6, ale nie mogę tego jeszcze potwierdzić.
Ta modyfikacja jest nieco trudna. Powinieneś być biegły w lutowaniu i mieć ogólne pojęcie o elektronice, programowaniu i matematyce szesnastkowej.
Nie dopracowałem matematyki kodowania układu licznika przebiegu. Chociaż mogę zbliżyć się do przebiegu, nie mogę zaprogramować układu dokładnie na niektóre liczby.
Wymagane narzędzia:
Krok 1: Ekstrakcja.
Pierwszym krokiem jest usunięcie układu pamięci licznika przebiegu z zestawu wskaźników. To najtrudniejsza część całego projektu. Zacznij od zestawu wskaźników wyjętego z samochodu.
Zdejmij tylną plastikową osłonę, podnosząc dziesięć zakładek z boku i naciskając trzy „środkowe” zakładki z tyłu. Pomaga w tym śrubokręt z rowkiem.
Po zdjęciu tylnej pokrywy musisz teraz uwolnić silniki krokowe z płytki PCB. Zlokalizuj cztery silniki. Zaznaczyłem je na zdjęciu. Używając śrubokręta i szczypiec, podważ dwie zakładki na każdym silniku. Uważaj, aby nie porysować żadnych pobliskich ścieżek.
Używając długopisu, delikatnie naciśnij każdy silnik, odsuwając go od płytki. Ma to na celu poluzowanie silników, aby łatwo schodziły po wyjęciu płytki PCB.
Wyjmij płytkę drukowaną. Być może trzeba będzie odepchnąć trzy plastikowe zakładki. Jeśli silniki krokowe nadal utkną na płytce, możesz spróbować lekko poruszyć płytką lub odepchnąć silniki długopisem.
Po wyjęciu płytki z reszty zestawu wskaźników możesz przystąpić do usuwania układu pamięci licznika przebiegu. Najpierw zlokalizuj układ. Zaznaczyłem tutaj na zdjęciu.
W większości przypadków powinien to być 93C56EN. Musisz teraz wylutować układ. Istnieje osiem połączeń z płytką PCB. Zaznaczyłem punkty na zdjęciu. Użyłem odsysacza lutu, ale użyj tego, z czym czujesz się najbardziej komfortowo.
Po wyjęciu układu możesz rozpocząć pracę z programatorem.
Niniejszy przewodnik jest przeznaczony dla osób, które wymieniły różne cyfrowe zestawy wskaźników i chcą dopasować swój licznik przebiegu do rzeczywistego przebiegu swojego pojazdu. Skupię się na zestawie V5/6 z solidną płytką PCB. Nie miałem do czynienia z zestawem V4 z miękkim tyłem, więc nie mogę komentować różnic. Nowsze zestawy z GD powinny być takie same jak V5/6, ale nie mogę tego jeszcze potwierdzić.
Ta modyfikacja jest nieco trudna. Powinieneś być biegły w lutowaniu i mieć ogólne pojęcie o elektronice, programowaniu i matematyce szesnastkowej.
Nie dopracowałem matematyki kodowania układu licznika przebiegu. Chociaż mogę zbliżyć się do przebiegu, nie mogę zaprogramować układu dokładnie na niektóre liczby.
Wymagane narzędzia:
- Śrubokręt płaski
- Lutownica i lut
- Narzędzia do wylutowywania: plecionka miedziana lub odsysacz lutowniczy
- Szczypce
- Długopis
- Komputer osobisty z portem szeregowym
- Programator szeregowy Microwire (schemat w zestawie)
- Oprogramowanie do programowania szeregowego (takie jak PonyProg2000: PonyProg - Serial device programmer )
Krok 1: Ekstrakcja.
Pierwszym krokiem jest usunięcie układu pamięci licznika przebiegu z zestawu wskaźników. To najtrudniejsza część całego projektu. Zacznij od zestawu wskaźników wyjętego z samochodu.
Zdejmij tylną plastikową osłonę, podnosząc dziesięć zakładek z boku i naciskając trzy „środkowe” zakładki z tyłu. Pomaga w tym śrubokręt z rowkiem.

Po zdjęciu tylnej pokrywy musisz teraz uwolnić silniki krokowe z płytki PCB. Zlokalizuj cztery silniki. Zaznaczyłem je na zdjęciu. Używając śrubokręta i szczypiec, podważ dwie zakładki na każdym silniku. Uważaj, aby nie porysować żadnych pobliskich ścieżek.

Używając długopisu, delikatnie naciśnij każdy silnik, odsuwając go od płytki. Ma to na celu poluzowanie silników, aby łatwo schodziły po wyjęciu płytki PCB.
Wyjmij płytkę drukowaną. Być może trzeba będzie odepchnąć trzy plastikowe zakładki. Jeśli silniki krokowe nadal utkną na płytce, możesz spróbować lekko poruszyć płytką lub odepchnąć silniki długopisem.
Po wyjęciu płytki z reszty zestawu wskaźników możesz przystąpić do usuwania układu pamięci licznika przebiegu. Najpierw zlokalizuj układ. Zaznaczyłem tutaj na zdjęciu.


W większości przypadków powinien to być 93C56EN. Musisz teraz wylutować układ. Istnieje osiem połączeń z płytką PCB. Zaznaczyłem punkty na zdjęciu. Użyłem odsysacza lutu, ale użyj tego, z czym czujesz się najbardziej komfortowo.
Po wyjęciu układu możesz rozpocząć pracę z programatorem.