Subaru Impreza GC8 & RS Forum & Community banner
21 - 40 of 193 Posts
Ciekawe Cory,

Z którego roku jest ten zestaw?

Jakiej marki i serii jest EEPROM?


Osobiście nie przyglądałem się niczemu poza zestawami GC, które mam.
To jest z 2005 STi, a EEPROM to 93C56. Próbuję znaleźć kopię najnowszej wersji kalkulatora przebiegu Tachosoft i wysłałem do nich wiadomość z pytaniem, czy obsługują STi z lat 2004-2007.
 
Oto pytanie. Jeśli układy scalone zachowują odczyt licznika kilometrów po wylutowaniu, to dlaczego po prostu nie usunąć starego z oryginalnego licznika i nie włożyć go do nowego? Chyba że różnią się one dopasowaniem. Przy całej pracy włożonej w to, czy nie można po prostu przylutować oryginalnego układu do złączy lub przylutować krótkich przewodów do pinów układu, a następnie przewodów do płytki w odpowiednich miejscach, zamiast ponownie programować układ?
 
Oto pytanie. Jeśli układy zachowują odczyt licznika kilometrów po wylutowaniu, dlaczego po prostu nie usunąć starego z oryginalnego licznika i nie włożyć go do nowego? Chyba że różnią się dopasowaniem. Przy całej pracy w to włożonej, czy nie można po prostu przylutować oryginalnego układu do złączy lub przylutować krótkich przewodów do pinów układu, a następnie przewodów do płytki w odpowiednich miejscach, zamiast programować układ od nowa?
Po pierwsze, STi EEPROM (93C56) to montaż powierzchniowy SOIC-8. Po drugie, oferuję kalibrację przebiegu w ramach programu wymiany zestawu wskaźników, w którym konwertujemy oświetlenie zestawu wskaźników, ponownie kalibrujemy do aktualnego przebiegu klienta i wysyłamy przekonwertowany/skalibrowany zestaw wskaźników do klienta. Kiedy klient otrzyma zestaw wskaźników, wymienia go i odsyła nam swój stary zestaw wskaźników.

To, co sugerujesz, działa do użytku osobistego, o ile EEPROM jest z tej samej serii i ma tę samą technologię fizyczną.
 
Przepraszam. Myślałem, że to jest zrób to sam. Państwa usługi są przydatne dla innych, którzy nie rozumieją, jak robić takie rzeczy, lub którzy chcą, aby coś ładniejszego zostało zrobione bardziej niezawodnie, bez ryzyka uszkodzenia własnych części. Chwała Panu, proszę Pana, i jest wiele rzeczy, które można zrobić w desce rozdzielczej, więc cieszę się, że widzę kolejną usługę, która nam pomaga.
 
Skontaktowałem się ze sklepem, który wykonuje kalibracje przebiegu i byli bardzo pomocni. Powiedzieli mi, jak dochodzą do prawidłowego przebiegu, ale zatrzymali się na krok przed kompletnym rozwiązaniem z powodu "kodu obrotowego", który skompilowali przez lata.

Oto, co mi powiedzieli:

1. Podziel docelowy przebieg przez 256 = odpowiedź 1
2. Przekonwertuj odpowiedź 1 na hex
3. Naciśnij przycisk NOT, aby uzyskać odwróconą wartość sumy kontrolnej
4. Wprowadź odpowiedź 1 jako hex i przekonwertuj na dziesiętny X256 - docelowy przebieg

Krok 4 powyżej jest trochę niejasny, ale skontaktuję się z nimi ponownie w celu wyjaśnienia.

"Uzyskałem" również kopię Tachosoft Mileage Calculator V12 i bawiłem się ustawieniami, aż uzyskałem prawidłową wartość przebiegu. To o wiele łatwiejsze niż metody ręczne!

Och, a dla klastra STi przebieg znajduje się w wierszach E0 i F0.

To wszystko na razie, ale będę dalej pracował, gdy czas na to pozwoli.
 
Discussion starter · #26 ·
Oto pytanie. Jeśli chipy zachowują odczyt licznika kilometrów po wylutowaniu, to dlaczego po prostu nie usunąć starego z oryginalnego licznika i nie włożyć go do nowego? Chyba że różnią się dopasowaniem. Przy całej pracy włożonej w to, czy nie można po prostu przylutować oryginalnego chipa do złączy lub przylutować krótkich przewodów do pinów chipa, a następnie przewodów do płytki w odpowiednich miejscach, zamiast musieć przeprogramowywać chip?
Zacząłem badać ten 'mod', ponieważ przechodziłem z licznika MPH na licznik KM/H JDM w moim USDM Impreza. Mieszkam w Kanadzie.

Ale poza tym masz rację, można po prostu zamienić chipy, jeśli wymienia się licznik w desce rozdzielczej.
 
Co. . . do . . . cholery

Wygląda na to, że powinieneś zostać dostawcą i pozwolić ludziom wysyłać ci swoje klastry. W żaden sposób nie byłbym w stanie tego zrobić.
 
Jestem częścią powiązanego wątku na NASIOC od jakiegoś czasu i właśnie zdałem sobie sprawę, że nigdy wcześniej nie pisałem w tym wątku! Po pierwsze, chciałbym podziękować wszystkim za dotychczasowy wkład, zwłaszcza OP. Informacje o zmianie przebiegu bardzo mi pomogły podczas mojej pierwszej wymiany licznika w 2009 roku.

W każdym razie, myślę, że potwierdziłem teorię dzisiejszego wieczoru i pomyślałem, że się podzielę:

Patrząc na zrzut szesnastkowy, linia "000080)" wpływa na wyświetlanie temperatury zewnętrznej.

Jeśli linia brzmi "99 55 99 55 99 55 FF FF", wyświetli się w stopniach Fahrenheita.
Jeśli linia brzmi "33 55 33 55 33 55 FF FF", wyświetli się w stopniach Celsjusza.


Zauważyłem to wcześniej na moim liczniku JDM DCCD, ale temperatury były nieprawidłowe... więc pomyślałem, że wpływa to na więcej niż tylko stopnie Celsjusza/Fahrenheita.

Cóż, właśnie dostałem dzisiaj mój licznik Prodrive WR1 DCCD i temperatury są dokładne zarówno w *C, jak i *F.

A dla tych, którzy są ciekawi, to mój 4. licznik.
Najpierw miałem standardowy licznik bugeye.
Potem zwykły licznik JDM v7 (żółte wskazówki, obrotomierz 9k)
Potem złapałem inny licznik JDM v7, ale miał czerwone wskazówki, obrotomierz 10k, DCCD i prędkościomierz 260KMH. (który jest teraz na sprzedaż!)
W końcu jestem na liczniku Prodrive WR1 v8 z DCCD i prędkościomierzem 160MPH. :D

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, zdjęć lub zrzutów szesnastkowych, zapraszam do kontaktu przez PW.
Image
 
IA performance sprzedaje rezystor, który wpinasz w czujnik prędkości, który przelicza km/h na mph. To jest to, czego używam.
Czy przypadkiem masz na to jakiś opis? Kupiłem rezystor, ale skończyło się na tym, że miałem uszkodzony VSS i nigdy nie działał poprawnie z nim podłączonym lub nie, więc zastanawiam się, gdzie mogłem popełnić błąd, jeśli w ogóle popełniłem błąd.
 
Czy zdarza ci się mieć na ten temat jakieś pisanie? Kupiłem rezystor, ale skończyło się na tym, że miałem zły VSS i nigdy nie działał dobrze z nim podłączonym lub nie, więc zastanawiam się, gdzie mogłem popełnić błąd, jeśli w ogóle popełniłem błąd.
IIRC, jest jeden na scoobymods. Pokazuje, jak podłączyć go do klastra.

Kupiłem "konwerter prędkościomierza" z ebay (tańszy niż iaperformance) i po podłączeniu do klastra, jak pokazuje instrukcja scoobymods, nie działał.... ale kiedy wpiąłem go w wiązkę VSS, zadziałał jak urok. Do konwertera dołączono instrukcje i było to dość proste, jak łączenie 4 przewodów.
 
Mam 07 25i, w którym silnik wybuchł przy 104 tys. km. Zaczął spalać olej, kontrolka oleju nigdy się nie zapaliła, moje łożyska wału korbowego strajkowały i zorganizowały spotkanie w misce olejowej. Kupiłem nowszy, ale używany silnik 07 z przebiegiem 12 tys. km, chciałbym go zresetować do 18 tys. km teraz, kiedy mam na nim kilometry, czy mogę go wysłać do kogoś, żeby to zrobił? Mam również samochód rajdowy 25rs z 2001 roku, z licznikiem 2001 rs, który dostaje całkowicie przebudowany silnik, chciałbym ustawić go na zero kilometrów. Wyślij mi wiadomość prywatną, jeśli możesz mi pomóc w zresetowaniu, potrafię kręcić kluczem, ale elektryka mnie przeraża.
 
Kiedy myślisz, że ten wątek umarł... jakiś losowy gość z Nowej Zelandii decyduje się coś napisać. :D

Kyle/HeK, Twoje instrukcje były NIESAMOWITE. Mam HX-20s ('98 JDM Non-turbo 2.0L AWD sedan... rzecz. Dostajemy dziwne egzemplarze tutaj, w Nowej Zelandii!) z klastrem JDM Version 4 STi. Niestety, licznik miał 168000 KM, a mój samochód przejechał tylko 109000... tak, mały problem. Kolega (który jest geniuszem z lutownicą) i ja użyliśmy Twojego programatora i PonyProg z odrobiną prób i błędów dla różnic między V5/6 a V4 i wszystko zadziałało jak należy. :)

Kilka rzeczy o V4, na wypadek gdyby ktoś inny był zainteresowany:
1. Układ licznika kilometrów to tak naprawdę 93C46, w przeciwieństwie do nowszych klastrów.
2. Przebieg jest ZUPEŁNIE INACZEJ zakodowany. Niestety, nie możemy rozgryźć algorytmu, którego używa Subaru - skończyło się na tym, że musieliśmy użyć TachoSoft Mileage Calculator (nawiasem mówiąc, świetne oprogramowanie - zdecydowanie polecam je kupić). Co mogę Ci powiedzieć, to:
a) Przebieg jest przechowywany w wierszach 0040 i 0050 i ma długość 20 bajtów. Na przykład przebieg z zapasowego klastra V4, który miał znajomy (65 781 KM), został pokazany jako:
E3 18 A9 4A A5 29 BD EF BD EF BD EF BD EF BD EF
BD EF BD EF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


b) Musisz wybrać "Subaru Forester - 93c46 - do 2000 roku" w TachoSoft, przynajmniej dla klastrów JDM (wszystko, co tu dostajemy). Ten, który mówi "Subaru Impreza - 93c46 - lata 1995-2000" NIE działa dla klastrów JDM. Nie mam pojęcia dlaczego. :(
c) Wartość, która jest wyświetlana, ma bajty zakodowane w złej 'kolejności' (endianness). Dla tego samego przebiegu, co w powyższym przykładzie, otrzymałem:
18 E3 4A A9 29 A5 EF BD EF BD EF BD EF BD EF BD
EF BD EF BD

Jak widać, musisz zamienić każdy bajt.
d) Wartość, którą wyświetla klaster po zakończeniu, nie jest DOKŁADNIE tym, co wybrałeś, jak się wydaje. Mój był o jakieś 30 km - ale to żaden problem.

Jeśli chodzi o wszystko inne, jest dokładnie tak samo.

W każdym razie, ten przewodnik zaoszczędził mi mnóstwo kłopotów i pieniędzy, więc tak, po prostu chciałem podziękować. :D
 
21 - 40 of 193 Posts