Subaru Impreza GC8 & RS Forum & Community banner

Zrób to sam: Konwersja hamulców bębnowych na tarczowe

1 reading
230K views 203 replies 84 participants last post by  ssigle  
#1 · (Edited by Moderator)
Przepisane ze strony WAC's Site

Ta instalacja zmodernizuje tylne hamulce bębnowe w Imprezie lub Legacy z napędem na wszystkie koła do tylnych hamulców tarczowych. Przeprowadziłem tę modyfikację, wykorzystując informacje badawcze uzyskane od North American Subaru Impreza Owners Club (i-club) i Rallispec. Jedyne Imprezy z lat 1993-2001 z tylnymi hamulcami tarczowymi to wszystkie modele 2.5RS i niektóre modele 2.2L z lat 1995 i 1996, w tym Impreza Outback Sport z 1996 roku. Ta dokumentacja opiera się na instalacji w moim Subaru Impreza Outback Sport z 1997 roku, który ma ABS. Twoja instalacja może się nieznacznie różnić, jeśli nie masz ABS.

Uwaga: instrukcje te są przeznaczone dla osób z rozsądną wiedzą i doświadczeniem w naprawie samochodów. Wiele szczegółów zostało pominiętych, ponieważ można je znaleźć w innej literaturze, takiej jak doskonały podręcznik napraw samochodowych Subaru Legacy Haynes (od 1990 do 1998). Brakujące szczegóły obejmują: montaż/demontaż zawieszenia, montaż/demontaż hamulców, regulację hamulca postojowego i odpowietrzanie hamulców. Jednak dołączyłem zdjęcia, gdzie to możliwe, aby pomóc w prezentacji i dostarczyć pomocnych wskazówek.

Wymagane materiały:

  • 1 kompletnych i funkcjonalnych tylnych zespołów zwrotnic z dowolnej Imprezy lub Legacy z lat 1993-2001 z tylnymi hamulcami tarczowymi, składający się z:
  • Zwrotnice AWD, z piastą i łożyskami
  • Płyty tylne
  • Tarcze hamulcowe 10,1"
  • Czujniki i kable ABS (jeśli dotyczy i opcjonalne)
  • Zaciski hamulcowe 1-tłoczkowe
  • Klocki hamulcowe (nowe lub używane)
  • Zestaw uszczelnień hamulców tarczowych (opcjonalnie, numer części Subaru 26297AA040)
    Przewody hamulcowe tylnych tarcz, numery części Subaru 26531AA041 (RH) i 26531AA070 (LH) lub odpowiedniki z rynku wtórnego.
  • Linka hamulca postojowego (z Imprezy RS lub Legacy, ale Impreza RS będzie odpowiedniej długości), numery części Subaru Impreza RS 26051FA140 (RH) i 26051FA150 (LH)
  • Płyn hamulcowy, DOT 4
  • Ściereczki warsztatowe

Wymagane narzędzia:

  • Klucze nasadowe (grzechotki) 10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm, 21 mm
  • Klucz nasadowy do piasty 32 mm
  • Klucz nasadowy głęboki 14 mm
  • Łom 12" lub dłuższy
  • Przedłużki klucza nasadowego 4" i 6" (opcjonalnie)
  • Klucze płaskie 10 mm, 12 mm, 14 mm, 17 mm
  • Klucze oczkowe 8 mm, 10 mm (do odpowietrzania hamulców, przewodów)
  • Podnośnik(i) podłogowy(e) 2 tony lub odpowiednik
  • Podpórka(i) 2 tony lub odpowiednik
  • Miski lub odpowiedni pojemnik do zbierania oleju/płynu
  • Odpowietrzniki Speed ​​(opcjonalnie)
  • Szczypce (opcjonalnie)
  • Mały śrubokręt płaski (opcjonalnie)
 
#2 · (Edited)
Zaczynamy

Przed podniesieniem samochodu zaleca się poluzowanie nakrętek osi za pomocą nasadki 32 mm i klucza dynamometrycznego. Zrób to z oponami na ziemi i w pełni zaciągniętym hamulcem ręcznym - da ci to znacznie większą przewagę mechaniczną niż wtedy, gdy samochód jest na stojakach.
Podnieś tył samochodu. Użyj klocka drewna, aby zapobiec poślizgowi. Oprzyj samochód na dwóch stojakach. Zdejmij koła. Opisy od tego momentu będą dotyczyły tylko prawej strony - powtórz w razie potrzeby podczas robienia lewej strony:

Jeśli zapomniałeś poluzować nakrętki osi i masz pomocnika, poproś go, aby stanął na pedale hamulca, podczas gdy ty poluzujesz/zdejmiesz nakrętkę.

Zdejmij bęben hamulcowy. Jeśli się zablokuje, włóż śrubę M8x1,25 ze stali hartowanej w jeden z otworów i obróć kluczem, aby wyciągnąć bęben. Bęben zablokuje się tylko w samochodach o dużym przebiegu, w których szczęki bębna zużyły szeroki rowek na powierzchni bębna, powodując powstanie wargi w bębnie, która chwyta szczęki bębna.

Image


Zdejmij gumowy przewód hamulcowy bębnowy z przewodu hamulcowego bębnowego na wspornikach kolumny do podwozia (nie pokazano). Gumowy wąż jest przymocowany do sztywnego przewodu hamulcowego z zespołu hamulca bębnowego. Przygotuj się na pojemnik na wycieki płynu hamulcowego (na tym zdjęciu było już za późno). Zaciśnij przewód hamulcowy lub tymczasowo zwiąż przewód hamulcowy, aby był uniesiony i z dala od drogi.

Image


Usuń wszystkie śruby mocujące linkę hamulca postojowego do spodu samochodu. (Niestety, nie można było zrobić zdjęć spodu samochodu, więc będziesz musiał znieść rysunki liniowe.) Prawdopodobnie jest tam bardzo brudno, więc załóż ochronę oczu.
Przejdź do wnętrza samochodu i zdejmij plastikową konsolę środkową. Zdejmij lub odklej plastikową osłonę hamulca postojowego z dźwigni hamulca postojowego (nie pokazano). Zdejmij tylne siedzenie.

Image


Odklej dywanik, aby odsłonić osłonę korektora. Może być konieczne usunięcie niektórych paneli wewnętrznych, aby uzyskać dostęp do usuwania części dywanu. Może być również konieczne usunięcie siedzeń kierowcy i pasażera, aby móc odkleić dywanik.

Image


Usuń dwie nakrętki, które przykręcają zacisk kabla do podłogi.
Poluzuj nakrętkę kontrującą i nakrętkę regulacyjną linki hamulca postojowego przy zespole hamulca postojowego. Używając dodatkowego luzu z poluzowanej/odłączonej linki, wyjmij linki hamulca postojowego z obu stron korektora. Para szczypiec przyda się tutaj.

Image



Image


Przepchnij linki hamulca postojowego, w tym gumową osłonę, przez otwory w podłodze tunelu. Wyciągnij je w kierunku przegubów pod samochodem.

Usuń nakrętki i śruby mocujące kolumnę do zwrotnicy. Pozostaw jedną śrubę, aż zwrotnica będzie gotowa do całkowitego usunięcia (kilka kroków od teraz).

Image


Wyjmij czujnik ABS z zespołu bębna, jeśli dotyczy. Istniejący czujnik ABS może być ponownie użyty z zespołem tarczowym. Jeśli na odbiorniku magnetycznym utknęły cząstki metaliczne, to dobry moment, aby je wyczyścić. Na zdjęciu czujnik znajduje się na górze linki hamulca postojowego, która znajduje się na górze łącznika wleczonego.

Wyjmij nakrętkę i śrubę łącznika wleczonego (nie pokazano). Jest to nakrętka i śruba na zespole zwrotnicy, która jest najniżej do ziemi.

Wyjmij nakrętkę i śrubę wahacza do zwrotnicy. Jest to bardzo długa śruba, która łączy dwa wahacze ze zwrotnicą. Przygotuj się na spryskanie smarem i dużo kluczy, aby wyciągnąć śrubę.

Image


Wyjmij ostatnią śrubę kolumny (z kilku kroków wcześniej). Zdejmij zwrotnicę wraz z linkami hamulca postojowego. Delikatnie opukaj oś gumowym młotkiem, powoli odciągając zwrotnicę od wahaczy, kolumny, łącznika wleczonego i półosi. Pół oś będzie się również wsuwać i wysuwać ze środkowego mechanizmu różnicowego, więc upewnij się, że nie wyciągasz osi całkowicie z mechanizmu różnicowego.
Może być konieczne użycie odpowiedniego trzpienia lub przebijaka, aby wepchnąć oś do piasty koła.

Użyłem klocka drewna, aby oprzeć zespół zwrotnicy podczas jego wyjmowania - jest ciężki!

Image


Image


Zamontuj nowy (lub używany) przewód hamulcowy. Możesz również użyć przewodów ze stali nierdzewnej, takich jak te firmy Goodrich, zamiast tych OEM, które wybrałem.

Image


Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zmontuj wstępnie zwrotnicę tarczową z linką hamulca postojowego (nie pokazano). Nie zapomnij ponownie zamontować klipsa zabezpieczającego, który mocuje linkę hamulca postojowego do zwrotnicy.

Zacisk i klocki hamulcowe można wstępnie zmontować lub na razie pominąć, chociaż rozsądnie jest sprawdzić dopasowanie wcześniej. Gdy dopasowanie wygląda dobrze, pozostaw zaciski poza zwrotnicą.
Włóż oś (pół oś) do piasty tarczy (nie pokazano). Jest to po prostu odwrotność procedury wyjmowania zwrotnicy. W razie potrzeby nałóż smar. Ponownie, klocek drewna pomaga utrzymać zwrotnicę w pozycji pionowej podczas tego kroku.

Ponownie zamontuj nakrętki i śruby wahacza-pręta-do-zwrotnicy, łącznika wleczonego-do-zwrotnicy i kolumny-do-zwrotnicy w tej kolejności. Nie musisz martwić się o wyrównanie, ponieważ wyrównanie odbywa się na drugim końcu wahaczy. Specyfikacje momentu obrotowego powinny wynosić około 100 ft·lbs dla śrub kolumny, 100 ft·lbs dla wahacza i 80 ft·lbs dla nakrętek łącznika wleczonego. Zamontuj czujnik ABS w zwrotnicy tarczowej, jeśli dotyczy.
Zamontuj linkę hamulca postojowego do spodu samochodu, ponownie używając tych samych śrub i miejsc, co w przypadku linki hamulca bębnowego. Doprowadź linkę do obszaru hamulca postojowego przez otwory w podłodze tunelu i przymocuj linki do korektora. Osadź gumową osłonę, aby uszczelnić otwory w podłodze tunelu. Ponownie zamontuj śruby zacisku kabla. Uwaga: jeśli masz linkę hamulca postojowego Legacy, może być za długa i może być konieczne pętla dodatkowej długości gdzieś pod samochodem.

Przymocuj nową śrubę banjo przewodu hamulcowego do zacisku. Zauważ, że przewód hamulcowy OEM ma określoną orientację dla każdej strony samochodu, ale nie pamiętam, czy przewody Goodrich są w ten sposób, czy nie.

Image


Przymierz tarczę wirnika. Prawdopodobnie dobrym pomysłem jest obracanie wirników, jeśli mają duży przebieg, wydają się wypaczone lub są rowkowane. Kazałem je przetoczyć za 48 dolarów w lokalnym serwisie Subaru i wykonali świetną robotę. Później kupiłem parę fabrycznie nowych tylnych wirników od Double Discount Auto za jedyne 30 dolarów! Kod branżowy dla niewentylowanych tylnych wirników to 470.

Sprawdź regulację linki hamulca postojowego. Może być konieczne obrócenie koła regulacji hamulca postojowego, jeśli jest zbyt luźne lub wirnik nie wchodzi łatwo. Może być wymagana pewna próba i błąd, aby prawidłowo wyregulować klocki hamulca postojowego.

Image


Zamontuj zaciski i klocki hamulcowe.

Ponownie zamontuj nakrętkę osi 32 mm. Dokręć ręcznie na razie.

Ponownie zamontuj linkę hamulca postojowego do dźwigni hamulca postojowego. Wymień dywanik wewnątrz samochodu i ponownie zamontuj siedzenia. Wyreguluj hamulec postojowy za pomocą nakrętki regulacyjnej i nakrętki kontrującej. Powinieneś być w stanie policzyć 7-8 kliknięć, aż hamulec postojowy zostanie w pełni zaciągnięty. Ponownie zamontuj osłonę dźwigni hamulca postojowego, a następnie konsolę środkową.

Jeśli suwaki zacisku są zamrożone lub zardzewiałe, podważ zacisk ze suwaka, dokładnie wyczyść środkiem do czyszczenia hamulców i podkładką czyszczącą, taką jak scotch-brite, i ponownie nasmaruj smarem wysokotemperaturowym. Jeśli buty i/lub uszczelki są pęknięte lub przebite, wymień je w razie potrzeby z elementów zestawu uszczelniającego hamulca tarczowego Subaru.

Image

W razie potrzeby wymień na nowe klocki hamulcowe. W przypadku większości modeli sprzed 1999 roku kod tylnych klocków hamulcowych w branży to 471. W przypadku modeli z 1999 roku i nowszych kod klocków hamulcowych to 770.

odpowietrz hamulce i uzupełnij nowym płynem hamulcowym.

Ponownie zamontuj koła i opuść samochód, aby móc dokręcić nakrętkę osi do nie więcej niż około 135 ft·lbs. Jeśli jednak masz pomocnika, możesz kazać mu stanąć na hamulcach, podczas gdy ty dokręcasz nakrętkę osi i nie musisz czekać, aż samochód znajdzie się na ziemi. (Jeśli masz koła 2.5RS, stała osłona środkowa i tak nie wydaje się umożliwiać dostępu do nakrętki osi.)

Jedź ostrożnie, gdy klocki się układają.

Zauważyłem, że tylne wirniki nie są często używane podczas lekkiego hamowania, ponieważ normalna jazda ledwo usuwa rdzę powierzchniową z wirników tarcz. Zawór proporcjonalny hamulca musi mieć tendencję do przednich hamulców. Jednak tylne tarcze działają dość dobrze, gdy hamulce są mocno wciśnięte i wtedy to ulepszenie jest cenne. Ulepszyłem również 1-tłoczkowe przednie zaciski do 2-tłoczkowych zacisków, a ta kombinacja zużywa tylne klocki hamulcowe około dwa razy szybciej niż przednie klocki hamulcowe.

Zauważyłem również, że hamulec postojowy jest nieco bardziej niechlujny niż stary bębnowy, ponieważ tylne tarcze wykorzystują oddzielny wewnętrzny bębnowy hamulec postojowy. To mały szczegół i niekoniecznie wskazuje na problem z hamulcami postojowymi. Zgaduję, że geometria mniejszego bębna wewnętrznego zapewnia mniejszą przewagę mechaniczną niż pełnowymiarowy bęben.

Standardowe zastrzeżenie: Informacje te są udostępniane jako usługa edukacyjna i informacyjna dla społeczności Subaru. Nie udzielam żadnych gwarancji, ale z przyjemnością pomogę w przypadku pytań dotyczących tych modyfikacji. Proszę postępować na własne ryzyko!
 
#6 · (Edited by Moderator)
Jak usunąć czujnik ABS? Mój nie chce się ruszyć
Minęło wiele lat, więc opieram się na pamięci...

Czujnik ABS ma kołnierz w kształcie łzy, z czujnikiem na szerokim końcu i otworem na śrubę mocującą na wąskim końcu. Wystarczy wyjąć śrubę i powinien wysunąć się z zespołu zwrotnicy.

Jeśli się nie rusza, prawdopodobnie zardzewiał i trzeba go poluzować młotkiem i/lub przebijakiem. Jeśli nadal się nie rusza lub ulegnie uszkodzeniu, można kupić zamiennik na Ebay lub w ogłoszeniach - są one w zasadzie uniwersalne dla wszystkich GC przez GR Imprezy. Znalazłem to zdjęcie z aukcji na Ebay, z czarnym trytytką przez otwory montażowe:
02 subaru wrx impreza OEM rear ABS sensor sensors : eBay Motors (item 120624466815 end time Nov-20-10 10:02:00 PST)
(Zaktualizuję zdjęcie później, jeśli link do Ebay wygaśnie.)

Mam nadzieję, że to pomoże,

-Wayne

P.S. Przepraszam za kiepskie zdjęcia - to były zdjęcia 640x480 z analogowej kamery wideo 8 mm. Przedni aparat w moim nowym telefonie robi lepsze zdjęcia niż to.
 
#8 ·
Czy ktoś wie, jakie są tylne hamulce, które będą pasować bezpośrednio (modele i lata)?
I jeśli Twój samochód nie miał ABS, czy nadal mógłbym używać hamulców z ABS, tylko nie mieć miejsca na podłączenie czujnika?
Dzięki!
Praktycznie każdy Legacy/Outback z lat 1991-2004 i Impreza (i Forester) z lat 1993-2007 z tylnymi hamulcami tarczowymi powinien działać. Nowsze modele również mogą działać, ale jeszcze tego nie widziałem osobiście, aby to potwierdzić. Z którego roku jest Twój samochód, na którym chcesz dokonać konwersji?

Jedyną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, są klocki hamulcowe i zaciski, które różnią się w zależności od roku. Jedna zmiana nastąpiła w 1999 roku dla Imprezy i 2000 roku dla Legacy. Nie wiem, czy od tego czasu nastąpiła kolejna zmiana. Ma to wpływ tylko wtedy, gdy musisz wymienić klocki hamulcowe, na przykład na dni torowe.

Będziesz miał tylko dziurę, w którą wchodzi czujnik ABS.

-Wayne
 
#17 · (Edited by Moderator)
Dzięki wam wszystkim, samochód, na którym robię swap, to 96L. Myślę o pójściu wkrótce na złomowisko i mają 91,92,93 legacy i 2005 forester. Co byłoby najlepszym wyborem dla ogólnego (klocki, tarcze, wydajność) wyboru
Komponenty 02-03 wrx są najlepsze do użycia. Części hamulcowe można znaleźć tanio, a klocki/tarcze są znacznie tańsze niż w późniejszych latach.
 
#15 · (Edited by Moderator)
Zrobiłem to i bardzo pomogło, ale teraz system abs jest wyłączony (świeci się kontrolka abs). Uważałem, żeby nie uszkodzić czujników i użyłem ich ponownie. Czy komuś jeszcze się to przydarzyło?
Nie mogłem w ogóle wyjąć moich uszkodzonych czujników, z żadnego z zestawów piast. Więc je odciąłem i połączyłem stare przewody z czujnikami na piastach tarcz. Brak kontrolki abs, chyba że wjadę w złą dziurę, ale za każdym razem, gdy wsiadam z powrotem do samochodu, kontrolka znowu gaśnie.
 
#24 ·
Słyszałem, jak ludzie mówią o ponownym użyciu oryginalnych przewodów hamulca ręcznego. Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat?
Może już za późno dla ciebie, ale użyłem moich oryginalnych przewodów hamulca ręcznego. Tarcze i zwrotnice dawcy pochodziły z 97 legacy. Wlot hamulca ręcznego po stronie kolumny amortyzatora płyty tylnej dla 97 legacy używa zacisku C, który trzyma obudowę hamulca ręcznego w króćcu. Obudowa hamulca ręcznego 99 obs była zbyt gruba, aby zmieścić się w króćcu. Wynik, za mało luzu w przewodzie, aby dopasować tarczę do szczęk hamulca ręcznego. Rozwiązanie, użyłem dremela, aby odciąć króciec wlotowy do dołu otworów zacisku C. Działało świetnie. Nie mówię, że to jedyny, a nawet najlepszy sposób. To zrobiłem i zadziałało dla mnie.
 
#20 · (Edited by Moderator)
To opracowanie przeprowadziło mnie dzisiaj przez moją konwersję!! Świetna robota nad opracowaniem! Jedno pytanie... jak nazywa się śruba, która znajduje się na tylnym zacisku, gdzie mocowany jest przewód hamulcowy?? Ta z otworami, aby umożliwić przepływ płynu hamulcowego?? Brakuje mi jednej i planuję jutro pobiec do sklepu z częściami, aby taką znaleźć. Czy to również coś, co mogę znaleźć w Advance, Auto Zone lub O'Reillys?? Naprawdę nie chcę iść do dilera po jedną!
 
#21 ·
To opracowanie pomogło mi dzisiaj w mojej konwersji!! Świetna robota z tym opracowaniem! Jedno pytanie... jak nazywa się śruba na tylnym zacisku, w którym przykręca się przewód hamulcowy?? Ta z otworami, aby umożliwić przepływ płynu hamulcowego?? Brakuje mi jednej i planuję jutro pobiec do sklepu z częściami, żeby taką znaleźć. Czy to również coś, co mogę znaleźć w Advance, Auto Zone lub Orielys?? Naprawdę nie chcę iść do dilera po jedną!
Śruba banjo

i +1

Zrobiłem to kilka dni temu z pomocą Johna2.5RS i miejsca w garażu. Dzięki SUBEWGN za części!
 
#29 ·
Aby zrobić to poprawnie, potrzebujesz większego otworu głównego cylindra hamulcowego do hamulców tarczowych na 4 koła oraz zaworu proporcjonalnego do hamulców tarczowych na 4 koła. W przeciwnym razie będziesz mieć nadmierny skok pedału i nieprawidłowe wyważenie hamulców. Zaciski potrzebują większej objętości płynu niż cylindry kół.
 
#30 · (Edited by Moderator)
Aby zrobić to poprawnie, potrzebujesz większego otworu głównego cylindra hamulcowego do hamulców tarczowych na 4 koła i zaworu proporcjonalnego do hamulców tarczowych na 4 koła. W przeciwnym razie będziesz miał nadmierny skok pedału i nieprawidłowe wyważenie hamulców. Zaciski potrzebują większej objętości płynu niż cylindry kół.
Zrobiłem tylko wymianę tylnych tarcz i nowy płyn. Skok pedału jest mniejszy (niż był z bębnami), a wyważenie nie zmieniło się zbytnio (przyznaję, że użyłem tylnej tarczy 95LX).
 
#36 ·
To nie ma znaczenia, zawór proporcjonalny wciąż myśli, że masz bębny i wysyła więcej ciśnienia do tyłu. Było to wielokrotnie omawiane, nie mówimy tego tylko po to, żeby cię zdenerwować, mówimy to, ponieważ jest to znany fakt.
 
#155 · (Edited)
To nie ma znaczenia, zawór proporcjonalny wciąż myśli, że masz bębny i wysyła więcej ciśnienia do tyłu. Było to wielokrotnie omawiane, nie mówimy tego tylko po to, żeby cię wkurzyć, mówimy to, ponieważ jest to znany fakt.

To jest bezpośrednio z instrukcji serwisowych, podświetlone dzięki Pakin.
Image
Zawór proporcjonalny SVX wydaje się mieć właściwy stosunek dla tych bez ABS (JA!). Przeczytałem cały wątek i tak naprawdę nie widziałem potwierdzenia, więc po prostu miałem ochotę umieścić to tutaj, ponieważ zamierzam to również zrobić.

Image


Mam nadzieję, że to pomoże.

EDIT: Instrukcja serwisowa dotyczyła SVX z 1992 roku.

PODWÓJNA EDYCJA: Właśnie zdałem sobie sprawę, że SVX (z tylnymi tarczami) i Impreza (z tylnymi bębnami) mają taki sam stopień odchylenia w swoim zaworze proporcjonalnym. Patrzyłem na złe liczby. Dziwne... Chyba zawór SVX jest do niczego.
 
#37 ·
Byłem ciekaw... Ulepszyłem przednie hamulce w moim 98 obs do 2-tłoczkowych zacisków i tarcz z Legacy (chyba z 98 gt?) i wciąż mam oryginalne przednie tarcze i zaciski.

Czy jest możliwe (kiedy znajdę sprawne tylne zwrotnice awd), że mógłbym wykorzystać moje stare przednie hamulce i tarcze z tyłu? Oczywiście, wymieniając przewody hamulcowe i linkę hamulca ręcznego