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Hey so someone is selling a shell and it has a turbo ej22, it runs. How hard would it be to swap into my 00 rs and is it just drop the engine and trans in ?
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Honestly not that hard in my opinion. You use the OEM EJ25 harness and install on the EJ22. There will be a few connectors that wont plug up. The IAC and TPS are likely issues. I would move the IAC from the EJ25 and graft on the the EJ22 or use the whole throttle body. The coil already looks correct and the crank and cam sensors will plug in along with the coolant sensors and if they dont you can swap the sensor or whole crossover tube.

Then on the ECU side I would run a standalone. You can get a used OEM ECU and use a heat gun to desolder the OEM connector and then fit a stand alone into. I would swap the OEM MAP sensor for a 2.5,3 or 4 bar MAP sensor and a GM IAT sensor. You can use the same wire runs in the engine bay as OEM but with different connectors.

Here is the thing. If you dont need to use an OEM ECU then engine changes get much easier. If you are worried about emissions look into getting a classic or antique tag for your car so you dont need to do emission or possible any inspection. In PA if the car is 25 year or older you can get an antique tag which is a one time registration and no inspection of any kind forever. Most states have them and even though there are restrictions the enforcement of those restrictions typically arent heavily enforced or enforced at all unless you are in NY or CA someplace with strict laws on emissions in the first place.

Basically, if you are mechanically and somewhat electrically inclined this really isnt that big of an issue. Just takes a fair amount of time and a good wiring diagram.
 

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[QUOTE = "kay95, publicación: 3644608, miembro: 4624"]
Sinceramente, no es tan difícil en mi opinión. Utiliza el arnés OEM EJ25 y lo instala en el EJ22. Habrá algunos conectores que no se enchufarán. El IAC y el TPS son problemas probables. Movería el IAC del EJ25 y lo injertaría en el EJ22 o usaría todo el cuerpo del acelerador. La bobina ya se ve correcta y los sensores de la manivela y la leva se conectarán junto con los sensores de refrigerante y, si no lo hacen, puede cambiar el sensor o el tubo cruzado completo.

Luego, en el lado de la ECU, funcionaría de forma independiente. Puede obtener una ECU OEM usada y usar una pistola de calor para desoldar el conector OEM y luego colocar una unidad independiente. Cambiaría el sensor MAP OEM por un sensor MAP de 2.5,3 o 4 bar y un sensor IAT de GM. Puede utilizar los mismos recorridos de cables en el compartimento del motor que el OEM, pero con conectores diferentes.

Aquí está la cosa. Si no necesita utilizar una ECU OEM, los cambios de motor serán mucho más fáciles. Si está preocupado por las emisiones, busque una etiqueta clásica o antigua para su automóvil, de modo que no tenga que realizar ninguna inspección ni realizar ninguna inspección. En Pensilvania, si el automóvil tiene 25 años o más, puede obtener una etiqueta antigua que es un registro único y sin inspección de ningún tipo para siempre. La mayoría de los estados los tienen y, aunque existen restricciones, la aplicación de esas restricciones generalmente no se aplican en gran medida ni se aplican en absoluto, a menos que se encuentre en Nueva York o CA en algún lugar con leyes estrictas sobre emisiones en primer lugar.

muy buena respuesta, sr. Gracias







Básicamente, si tienes inclinaciones mecánicas y eléctricas, esto no es un gran problema. Solo toma una buena cantidad de tiempo y un buen diagrama de cableado.
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